Više od 80% žena pate tokom prva tri mjeseca trudnoće  (trimestar) od jutarnjih mučnina ili povraćanja. Jačina i učestalost simptoma ne razlikuju se samo od žene do žene. Oni variraju i unutar pojedinih trudnoća u jedne te iste osobe.Neke žene uopće ne pate od mučnina, dok je nekima mučno izjutra, ali je poslijepodne sve u redu. Nekim ženama je čitav dan, dan za danom loše, pa se pitaju zašto se to zovu jutarnje mučnine, ako traju čitav dan. Doktori naglašavaju da tegobe nisu psihološke prirode, kako se prije smatralo. Jutarnje mučnine nisu psihološko odbijanje trudnoće, tvrdi dr. ginekolog Coustan.

Kako hormoni u ranoj trudnoći podivljaju, istraživači smatraju da slika hormona doprinosi nekako jutarnjim mučninama. Jedan od većih krivaca je korio-gonadotropin , koji se nalazi u testovima za trudnoću i koji se za prvih mjeseci trudnoće može naći u velikim količinama, ali i drugi hormoni mogu također igrati važnu ulogu.

U tijelu trudnice dešavaju se mnoge promjene. Funkcija hranjenja se povećava za 100 %, a ukupna količina krvi se povećava za 50 %.

Ako patite od jutarnjih mučnina, vjerovatno vam nije bitno šta ih uzrokuje, već ih želite samo spriječiti. Vremenom ova pojava sama nestaje, uglavnom nakon trećeg mjeseca. Dok očekujete drugi trimestar donosimo vam nekoliko uputa koje vam mogu olakšati stanje.

Pored kreveta stavite tanjir sa krekerima

Stavite pored kreveta tanjir sa krekerima. Nakon buđenja, prije ustajanja iz kreveta, pojedite par krekera koji ne sadrže puno soli. To je jedno od boljih sredstava protiv jutarnje mučnine.

Jedite češće i nemojte istovremeno jesti i piti

Jedite češće manje obroke, pet do šest puta dnevno. Ponekad sama glad može izazvati osjećaj mučnine , jer se kiseline u želucu zbog manjka hrane u njemu samom, ne mogu preraditi. Nemojte istovremeno jesti i piti, pijte između obroka, da bi izbjegli preopterećenje želuca.

Uzimajte puno tekućine i jedite hranu u tekućem stanju

Potrebno vam je najmanje osam čaša vode dnevno. Veoma je važno izbjeći dehidraciju, posebno ljeti. Jedite hranu u tekućem stanju, moguće je da će vaš želudac lakše preraditi tekuću hranu od suhe. Uzimajte hranjive sastojke pomoću goveđih supa, umaka i drugih vrsta tekućina.

Izbjegavajte začinjena jela

Prvi mjeseci trudnoće nisu pravo vrijeme za isprobavanje začinjenih jela, jer vam ona u ovo vrijeme uopće ne trebaju. Uzimajte složene ugljikohidrate. Hljeb, karfiol – to su namirnice koje vam daju snagu, lakše ih je preraditi i čine vam dobro.

Izbjegavajte masnoću

Masnoće je teže preraditi nego ugljikohidrate  ili proteine.

Izbjegavajte neugodne mirise

Određeni mirisi mogu izazivati mučninu. Ako primjetite da vam je od nekog mirisa mučno, obavezno ga pokušavajte izbjeći. Pustite druge da kuhaju ako vas pojedini mirisi smetaju.

Uzimajte vitamin B6

Mnogi doktori preporučuju uzimanje B6 vitamina protiv jutarnje mučnine, jer suzbija simptome. Ali naravno, za svaki slučaj najbolje je da se posavjetujete sa vašim doktorom prije nego što počnete uzimati bilo kakav vitaminski pripravak, i pazite da ne prekoračite dozu od 25 mg dnevno.

Perite zube

Ako baš često povraćate, poslije svakog povraćanja temeljito operite zube, jer čest kontakt sa jakim želučanim kiselinama može oštetiti zubnu caklinu.

Šetajte

Svaki dan idite u šetnju na svježem zraku. Kretanje i svjež zrak mogu pridonijeti da se osjećate bolje. Prije nego se počnete baviti bilo kakvim aktivnostima, koje su napornije od šetnje, posavjetujte se sa svojim doktorom.

 

Izvor: zadovoljnamama.ba ,Publications International Ltd.