Zdrav život počinje vrlo jednostavno, od onoga što jedemo. Povodom toga treba vam hrana za imunitet, a ove namjernice sigurno podstiču njegovo jačanje!

Nije važno samo utoliti glad jelom. Namirnice koje jedemo imaju mnogo bitniju ulogu. Ukoliko ste pojeli brdo praznih kalorija za ručak, vaš imuni sistem baš i neće zablistati. Da bi besprekorno funkcionisao, potrebno je da dobije odgovarajuće količine vitimanina, minerala ali drugih hranjivih materija.
Ovo ćemo najbolje postići raznovrsnom ishranom.
Ako ste već osjetili pad imuniteta onda svakako probajte jačanje istog sa ovim namjernicama.

Koje namirnice da konzumirate kako bi vaš imuni sistem dobio gorivo?

Probajte nešto sa ove jedinstvene liste!

1.Crvena paprika

 

Znate i sami kada se razbolite da u večini slučajeva dobijete savet da treba da unosite što više vitamina C. Ok, ali zašto čekati da se razbolite? Unosite redovno dovoljne količine ovog vitamina, i vaš odbrambeni mehanizam biće jači. Drugim rečima, dobra hrana za jačanje imuniteta jesu namirnice bogate ovim vitaminom.

A u kojoj hrani ga ima najviše?

Iako ste možda tipovali da je to limun, pomorandža ili kivi, ovo morate znati.
Crvena paprika ima više C vitamina nego citrus i južno voće.
S obzirom da vitamin C povećava proizvodnju belih krvnih zrnaca zaduženih za jačanje imuniteta, jasno je da crvena paprika treba da bude na vašem tanjiru, ukoliko tražite dobre namirnice za imunitet.

2.Đumbir

Đumbir je izuzetno ljekovit, ali i njemu na žalost, uglavnom priskačemo kada imamo slab imunitet i kada se razbolimo.Iako je odličan kada je u pitanju bol u grlu, mučnina, ili kašalj, još je bolji ako ga koristite kao preventivu. Đumbir je bogat gingerolom, „toplim“ sastojkom koji mu daje specifičnu aromu i ljutinu.

Ukoliko vam ne prija u nekom „sirovijem“ obliku, onda ga probajte sa medom, a naša je preporuka da probate da potražite i obliku sirupa koji je dosptupan u apotekama! Vrlo brzo će vam postati saveznik u očuvanja zdravlja.

3. Jogurt

Ako ste ljubitelj mliječnih proizvoda, onda će jogurt biti vaša omiljena hrana za imunitet!

Jogurt sadrži mnoštvo probiotskih bakterija i ukoliko želite da baš ova namirnica bude čuvar vašeg dobrog zdravlja, onda potražite one jogurte koji su baš označeni kao probiotski, jer imaju više specifičnih živih kultura.

Možda i najbolji na ovom polju jeste kefir i nije ni čudno zašto ga smatraju čudotvornim i lekovitim.

Istraživanja kažu da hrana bogata probioticima smanjuje vjerovatnoću pojave gornjih repisratornih infekcija za 42%, a kod osoba koje je zakačaio virus, smanjuje potrebu za antibioticama i dodatne komplikacije za 33%.

 

4. Brokoli

Verovatno ste već prevrnuli očima jer brokoli uvek ispada na spisku nekih zdravih namjernica, a niko baš nije preoduševljen njime. Ipak, ukoliko vam je imunitet narušen, mi vam zaista savetujemo da potražite neki ukusan način da ga spremite i uživate u njemu. Vjerujte nam, i to je moguće, a onako u povjerenju, najbolje i najzdravije je da ga jedete svježeg ili minimalno kuhanog. Inače, on je bogat vitaminima C i A i E kao i drugim antioksidantima.

Ubraja se u najzdravije povrće pa je tako dospio i na našu listu namirnica za jačanje imuniteta.

5. Sjeme suncokreta

Ljubitelji grickalica, obratite pažnju! Ukoliko baš imate naviku da stalno grickate nešto, odreknite se čipsa i flipsa sa 1001. vještačkom aromom i pređite na sjeme suncokreta. Naime, ove sjemenke su pune magnezijuma, fosfora i vitamina B6 i vitamina E, a svi su oni neophodni za normalno funkcionisanje imunog sistema. E sad, znamo da je suncokretovo sjeme za grickanje najzanimljivije kada je slano, ali ne pretjerujte sa unosom soli! Ok je da ih grickate za neku užinu, ali nemojte po cijeli dan!

6. Sjeme lana

A kad smo već kod sjemenki, ove nikako nemojte zaobići! Mljeveni lan je jedna od boljih investicija u vaš imunitet i zdravlje, a pritom nije neki veliki novčani izdatak. Naprotiv, vrlo je   dostupan i jeftin. Pun je antioksidanata i to mnogo više nego sjeme suncokreta,pa samim tim djeluje kao odličan štit o bakterija, virusa i ostalih napadača na naše zdravlje. Ovdje konkretno govorimo o ligninima. Osim toga, laneno sjeme posjeduje specifičan sastojak koji je poznat kao vitamin B17 , a za koji se smatra da se uspješno bori protiv raka.

7. Bijeli luk

Kao što ćete da čujete da treba da konzumirate vitamin C ako ste bolesni, tako ćete često naići na savjet da treba da jedete puno bijelog luka onda kada krene sezona gripa i prehlada. I to je tačno, jer i bijeli luk je više nego odlična hrana za imunitet, zahvaljujući alicinu, ali i sumporu . I možda vam sada to ne zvuči mnogo bitno, ali treba da znate da sumpor mineral koji je po zastupljenosti treći u našem organizmu. Jasno je onda zašto je neophodno imati ga u dovoljnim količinama. Kao što vidite, nije ni teško! Bijeli luk je  lako dostupan i uvijek ga ima. Uključite ga u svoju ishranu za imunitet.

Dobar predlog?

Crvena bijelolučana paprika! Ne zna se šta je bolje za zdravlje!

U jednoj studiji, učesnici kojima su davali suplement alicina su bili za 63% manje podložni prehladama nego učesnici koji su dobijali placebo tretaman u istoj studiji. Ako bi se i razboljeli, oporavljali su se u prosjeku za 3 i po dana brže!

8.Pečurke

Možda vam do sada nisu bile redovno na meniju, ali ako želite bolje zdravlje i jači organizam, onda promijenite to. Pečurke odlična hrana za imunitet jer su bogate vitaminom D, ali i cinkom koji ima jako važnu ulogu u održavanju našeg imunog sistema. Postoji tvrdnja da ljudi i pečurke imaju iste patogene neprijatelje – viruse i bakterije. Jedući ih, vi automatski stvarate otpornost na njih.

Postoje različite vrste pečurki od kojih su neke i otrovne (te nisu dobra namirnica za imunitet) . Među onim jestivim, postoje one koje su bogate selenom, niacinom, riboflavinom i svi oni imaju značajnu ulogu u održavanju zdravlja i jačanju imuniteta.

Osim toga, iz pojedinih pečurki dobija se i beta glukan, sastojak koji je izuzetan za zdravlje. Ukoliko ste ih do sada sklanjali sa pice ili poručivali isključivo one bez njih, nemojte to više raditi jer ,kao što vidite, pečurke su izuzetna hrana za jačanje  imuniteta.

Svakako, pica nije jedini načini da ih konzumirate.  Nađite i vrstu pečurke koja vam odgovara,jer ukusi su različiti, a i dobar recept. Zatim ih uvedite u redovnu ishranu!

9. Ovsene mekinje

Kada već pominjemo ulogu beta glukana u jačanju imuniteta, onda ne smijemo zaobići ni ovas i ovsene mekinje kao njegov izvor. Ovsena kaša je česta preporuka nutricionista za zdravlje pa i za mršavljenje, ali koliko je relano često na našem meniju? Većini nas nije navika koju praktikujemo. Ovsene mekinje ,kaša i generalno proizvodi od ove žitarice odličan su izvor vlakana i super  hrana za imunitet. A vrlo lako možete ih neprimetno dodati svakom vašem obroku.

10. Med

Ako ste ljubitelj slatkiša, onda se pitate vjerovatno ima li neka namirnica za imunitet koja je slatka. O da, provjereno ima – dobri stari med! Gotovo da nema ništa tako moćno i slatko kao što je med za imunitet. Bogat je antioksidansima, djeluje protiv širokog spektra bakterija, gljivica i to ga čini sjajnim za internu i za eksternu upotrebu! Ukoliko imate priliku da nabavite pravi med od nekog pčelara, nije na odmet da svako jutro pojedete po kašičicu istog. Dobit ćete super dozu energije za početak dana.

11. Zelje – spinać

Spanać, ali i zeleno lisnato povrće u cjelini, dobra su hrana za imunitet, jer su bogati antioksidantima. Njihovim konzumiranjem, tijelo postaje otpornije na infekcije. Zelje možete jesti svježe kao salatu, ali nutricionisti ipak preporučuju da se sasvim malo prokuha.  Tada on ispušta adekvatnu količinu vitamina A koji je moćan antioksidant, ali i druge hranjive materije, vitamine i minerale.

12. Pileća supa

Ukoliko niste ljubitelj domaće supe i mrzi vas da je spremate kada je ona iz kesice jednostavniji način, u velikoj ste zabludi. Naime, prava , domaća pileća supa je odlična hrana za jačanje imuniteta. Ne samo da smanjuje simptome prehlade nego je dobra preventiva takođe. Ona sadrži želatin,hondroitin, što je posebno čini korisnom za zglobove i koštani sistem. Takođe, pileća supa sadrži i puno vitamina B6 koji je neophodan za brojne hemijske reakciju u tijelu. Zamislite organizam kao mašinu i  imuni sistem kao važan pokretač iste. Ovaj sistem je kompleksan i treba svi njegovi dijelovi da funkcionišu ispravno da biste bili zdravi.

13. Cvekla

Da li ste već čuli za prednosti koje ima cvekla kada je zdravlje i imunitet u pitanju? Sigurni smo da jeste! U te svrhe posebno je popularan sok od cvekle. Naime, ovo povrće obiluje vitaminima, među kojima su najzastupljeniji vitamin C, B1, B2 i B12. Kada su minerali u pitanju, u cvekli ima gotovo svih, a to pored kalijuma, kalcijuma, megnzijuma, željeza, uključuje i one o kojma se manje priča kada je riječ o zdravlju kao što su litijum, brom, mangan, jod.

A ako ste mislili da je crvena boja ovog povrća samo za dekoraciju, varate se. Ona potiče od antocijana, koji je prisutan i u borovnicama i u crnom grožđu. a koji odlično djeluje na rad srca i krvnih sudova, spriječava anemiju , a postoje tvrdnje da djeluje i antikancerogeno. Sasvim dosta argumenata da u ishrani za imunitet imate mjesta i za cveklu!

14. Lubenica

Na žalost, namjernica koja vam je dostupna samo sezonski, ali tada iskoristite sve njene predsnosti. Možda ste msilili da je lubenica beskorisna jer ima puno vode , pa samim tim i dobra za mršavljenje. Međutim, ona je zapravo sjajna namjernica za jačanje imuniteta. Ima puno kalijuma, vitamina A i vitamina C, vitamina B6 i posebno glutationa – moćnog antioksidanta koji se bori protiv upala, infekcija,  srčanih bolesti , respiratornih smetnji i još mnogo čega.

15.Drijen

I naravno, ne smijemo zaobići ovu super-namirnicu jer ne kaže se slučajno „zdrav kao drijen“.Drijen je bogat  pektinom, ali i brojinim vitaminima i mineralima. Kiselost će vam ukazati na vitamin C, boja na beta karoten, a tu je željezo, magnezijum , bakar. Sve u svemu, ukoliko imate slab imunitet, drijen može biti vaš saveznik na putu do dobrog zdravlja.

Naravno, ovo nije sve što treba da jedete. I druge namjernice su bogate vitaminima za imunitet, ali mi smo izdvojili ove kao superiorne.