Današnje vrijeme je povezano sa brzim tempom života i velikim odgovornostima na poslu i porodici. S obzirom na to, mnogi od nas su izloženi stresu i s tim jednostavno moramo živjeti. Kada više ne možemo kontrolisati stres, može doći do fizičkih i psihičkih problema.

Mnogi, ili čak i svi, vidimo i osjećamo stres, ali ga je vrlo teško definisati. Može se reći da je stres osjećaj gubljenja kontrole nad vlastitim životom. Danas je problem u tome što izazivamo takve stresne reakcije kada se uopće ne nalazimo u životnoj opasnosti. To rezultira opterećenjem tijela, od čega čovjek može oboljeti.

Način na koji se stres odražava na tijelo zavisi od toga gdje se nalazi slaba tačka tjelesne odbrane. Gotovo sve bolesti mogu biti izazvane srtesom, želučane tegobe, glavobolje, ispadanje kose, ubrzan rad srca, bolovi u leđima i mišićima. Stres može napasti svaki organ, od kože pa do srca.

Svako od nas drugačije reaguje na stres i svako ima drugačiju granicu onoga što može podnijeti. Ono što vašeg prijatelja košta mnogo živaca, vas možda neće ni najmanje uznemiriti, ili obrnuto. “Nisu vanjski faktori ti koji izazivaju stres, već naša percepcija i vrednovanje istih. Vi imate moć promijeniti ih.” Stručnjaci predlažu da razvijete cijelu paletu sredstava protiv stresa. Donosimo vam par savjeta ili tehnika kako bi ste se riješili stresa.

Pokušajte zadobiti kontrolu nad vašim životom

Ne možete baš sve oko sebe u životu imati pod kontrolom, ali ako uspijete kontrolisati posao i veze s ljudima, lakše ćete se uhvatiti u koštac sa stresom. Ustanovljeno je da ljudi koji imaju život pod kontrolom lakše izlaze na kraj sa stresom. Dokazano je da na poslu imate veći stres ako nemate nikakvu autonomiju na radnom mjestu.

Pronađite sebi podršku

Ako imate veze i prijateljstva s drugim ljudima lakše ćete izaći na kraj sa stresom. Pri tome nije važno radi li se o rođacima ili prijateljima. U oba spola, kod svih rasa i starosnih skupina , vjenčane osobe su sretnije od samaca.

Nađite cilj u životu

Za borbu protiv stresa važno je ujutro imati razlog zbog kojeg ustajete, kao i cilj u životu. “Možete si uzeti koliko god vremena želite za lijepe stvari i ići polagano koliko god to želite, no ako nemate cilj u životu ili smisao života nikada nećete postići dobro psihičko, a ni fizičko zdravlje a nećete moći niti izaći na kraj sa stresom.”

Regulišite prehranu

Smanjite unos kofeina, jer je on stimulans koji vas može uzrujati čak i kad nemate nikakvih problema. Isti učinak ima i nikotin, pa ukoliko pušite bilo bi dobro da smanjite ili čak i prestanete.

Promijenite vlastiti stav prema sebi

Svi mi svakog dana u svojoj glavi vodimo razgovore sa samim sobom. Ti razgovori imaju veliki uticaj na vodostaj našeg stresa. Racionalni i pozitivni razgovori vam mogu ponuditi alternativu i smiriti vas. Negativna razmišljanja vam neće pomoći. Moramo prihvatiti činjenicu da ne možemo sa svakom stresnom situacijom izaći na kraj. Uvijek će postojati neke situacije i okolnosti u kojima smo mi nemoćni. Protiv nekih vrsta stresa jednostavno smo bespomoćni, a protiv drugih možemo nešto poduzeti. Trebate znati razlikovati između te dvije stvari, da ne trošite energiju pokušavajući promijeniti stvari koje ne možete promijeniti.

Nađite vremena za opuštanje

Možete se opuštati radeći svakodnevno vježbe za opuštanje. Ovakve vježbe smanjuju napetost mišića i mnogo pomažu protiv stresa. Rade se tako da određene grupe mišića napnete pri udisaju, a zatim opustite pri izdisaju.
Možete i plesati, fotografisati, baviti se umjetnošću, slušati muziku.

Ne morate imati sve

U današnjem vremenu je veliki pritisak u društvu da se ima sve, od karijere, moći, do sređenog porodičnog života. Ovo je sigurno najstresnija dilema u životu. Međutim, u životu treba biti umjeren u svemu. Trebate odrediti svoj životni cilj, šta vam je najvažnije, i slijediti to.

Ne iskaljujte svoju ljutnju i bijes na pogrešnoj osobi

Ukoliko ste imali problema na poslu i ljuti ste na šefa, neće vam pomoći ako ste kod kuće loše raspoloženi sa svojim ukućanima. Umjesto toga trebali biste jasno utvrditi uzrok problema i razmisliti o mogućnostima rješavanja, te ih sprovesti u djelo. Ako to ne učinite samo produbljujete stres i pomičete ga iz jednog u drugo okruženje.

 

Izvor: zadovoljnamama.ba

https://pilbooks.com/